r e p o r t á ž e  i n c i p i t u m
 r e p o r t á ž e
 r e p o r t á ž e  r e p o r t á ž e

titulka
koncerty
reportáže
recenzie
novinky
články
fotoreportáže
rozhovory
skupiny
ziny
kluby
rôzne
o nás

[ 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 ]

report Dark Night's Symphony, 11.3.2006, rock club naOZZaY - Nitra (SK), Darkoldus
fotoreport Dark Night's Symphony, 11.3.2006, rock club naOZZaY - Nitra (SK)
report Apocalypse fest 2., 11.2.2006, Art klub (ex-Calipso) - Trnava (SK)
fotoreport Apocalypse fest 2., 11.2.2006, Art klub - Trnava (SK)
fotoreport Snovonne, Amp, 26.1.2006, Stará pekáreň - Nitra (SK)
fotoreport Snovonne, 31.12.2005, Svätoplukovo námestie - Nitra (SK)
report Winter Solstice Eve 4, 17.12.2005, Babylon - Bratislava (SK)
fotoreport Winter Solstice Eve 4, 17.12.2005, Babylon - Bratislava (SK)
report Without Shame Festival XXVI, 24.9.2005, Butterfly - Košice (SK)
fotoreport Without Shame Festival XXVI, 24.9.2005, Butterfly - Košice (SK)
report Brutal Assault 2005, 11.-13.8.2005, Svojšice u Přelouče (CZ), 1.deň
report Brutal Assault 2005, 11.-13.8.2005, Svojšice u Přelouče (CZ), 2.deň
report Brutal Assault 2005, 11.-13.8.2005, Svojšice u Přelouče (CZ), 3.deň
fotoreport Brutal Assault 2005, 11.-13.8.2005, Svojšice u Přelouče (CZ), 1.deň
fotoreport Brutal Assault 2005, 11.-13.8.2005, Svojšice u Přelouče (CZ), 2.deň
fotoreport Brutal Assault 2005, 11.-13.8.2005, Svojšice u Přelouče (CZ), 3.deň
recenzia Ethereal Pandemonium - jesus.christ@hell.com
report Without Shame Festiva XXI, 29.1.2005, Butterfly Club - Košice (SK)
fotoreport Without Shame Festiva XXI, 29.1.2005, Butterfly Club - Košice (SK)
report A Winter Solstice Ev3, 18.12.2004, Babylon - Bratislava (SK)
fotoreport A Winter Solstice Ev3, 18.12.2004, Babylon - Bratislava (SK)
report Flesh Party 7, 10.4.2004, kino Osveta - Leopoldov (SK)

Dark Night's Symphony
Ethereal Pandemonium, Corrupted Melody, Snovonne, Evil Dead, Demonic Chorals, Martyrium Hospic
11.3.2006, rock club naOZZaY - Nitra (SK)

Keď je človek s niečím nespokojný, mal by o tom dať svetu vedieť. Alebo počkať, kým ho to prejde. Skúsil som to s dvoma týždňami, ale s mojou nespokojnosťou to nič nespravilo. A tak sa môžete potešiť s mojimi zážitkami a postrehmi z koncertu, ktoré pripomínajú skôr panoptikum, respektíve socialisticko-dedinské maniere. Ak sa to niekomu nepozdáva, nech si doplní namiesto dedinské detinské.
Ešte než sa budem venovať jadru veci, chcem povedať jednu pripomienku. Neviem, ako a kto akciu organizoval. Lepšie povedané, kto čím prispel. Ale podľa plagátu a diania počas koncertu mi to vychádza tak, že organizátori sú rozdelení minimálne na dve partie. Jedna poskytla priestor a druhá zorganizovala kapely. Je ale možné, že sa mýlim rovnako ako variant, že akciu dali dohromady dve samostatné organizácie na báze zmluvného vzťahu.
Toľko na úvod a môžeme vyraziť do vinárne/baru s hudobnou produkciou. Plagáty oznamovali začiatok celej akcie na osemnástu hodinu. Pri šiestich kapelách sa to javilo ako rozumné riešenie. Najmä ak pre každú kapelu bolo vyhradených štyridsať minút. Keď som ešte aj s kamarátmi dorazil s približne tridsaťminútovým meškaním na miesto činu, koncert sa práve preberal zo svojho prenatálneho spánku. Situácia sprevádzajúca ako zlý sen väčšinu koncertov na Slovensku. Zaujímavý, ale pritom omnoho trápnejší bol dôvod meškania. Ako sme sa dozvedeli, zvukár meškal. Mal síce prísť síce už o tretej poobede, ale vraj už v tom čase bol na mieste a niekde sa tu pohybuje. Ale ešte než som stihol zareagovať, dozvedel som sa hneď aj o dôsledkoch vzorového postoja k povinnostiam. Zmena poradia kapiel.
Zdanlivo nepodstatná udalosť. Ale ak by sa aj pri takomto meškaní hralo podľa pôvodného rozpisu, kvôli časovému sklzu by sa jedna z kapiel nemala ako dostať domov. Preto také drobné preskakovanie. Evil Dead, ktorí patrili k zasiahnutým kapelám, používajú na koncertoch face-painting. Podľa informácií jedného z organizátorov priniesli so sebou aj fakle. Práve neskorý príchod zvukára a tým vynútené zmeny v poradí kapiel spôsobili, že tieto rekvizity kapela nemohla použiť. Možno hlúposť, povie si niekto. Ale za týmito vecami treba vidieť snahu kapely o čo najlepšiu prezentáciu, telová farba je na farbenie tela a nie na vyvažovanie batožiny. Hlavne však vynaložená energia vyšla nanivoč kvôli človeku mimo kapely.
Takže napokon sme absolvovali aj keď oneskorený, ale predsa len začiatok. V priebehu vystúpení jednotlivých kapiel sa však opakoval taký ten dedinsko/detinský nešvár. Prečo opakoval? Sám som presne také isté chovanie zažil krátko predtým. Miesto konania to isté, hlavný protagonista ten istý. Iba dátum akcie bol iný. Z viacerých rozhovorov počas večera vyplynulo,že sa to deje vlastne pri všetkých akciách v tomto podniku. O čo mi ide? Pódium v naOZZaY smelo možno označiť slovkom miniatúrne, aj kapely v klasickej zostave majú minimum miesta na pohyb. A k tomu na pódium vbehne postarší pán, ktorý sa chová, ako by mu patril celý podnik, prípadne aspoň jeho kúsok , v najhoršom prípade ako keby bolo pódium pripravené najmä preňho. Pravidelní navštevníci si možno zvykli, ale muzikanti na tom budú pravdepodobne horšie. Dotyčný sa postaví do stredu pódia a fotí, baví sa (asi) so známymi v hľadisku a zavadzia. Celé minúty. Ja osobne dávam prednosť pohľadu na kapelu ako na človeka, ktorý vlastne prejavuje hudobníkom svoju neúctu. Je to postoj, ktorý sa dá charakterizovať slovami Nech sú radi, že si môžu u nás vôbec zahrať. Moje nepríjemné pocity a indície si môžu overiť všetci tí, ktorým takéto chovanie nevyhovuje, ak si trocha presurfujú fotogalériu na webovej stránke uvedeného podniku.
Horšie sa ale prejavil dotyčný pán v okamihu, keď bolo treba niečo spraviť. Kapela Corrupted Melody sa pripravovala na svoje vystúpenie skoro tak dlho ako mala hrať. Krátko po spustení setu však odišiel jeden z mikrofónov. A na scéne sa opäť ocitol vyššie spomínaný pán, tentokrát v pozitívnej úlohe riešiteľa problému. Ale ouha, akosi to nevyšlo. Svedčil o tom jeho bezradný pohľad smerom k zvukárskemu pultu a krásna, krátka a výstižná, rovnako bezmocná otázka Čo mám robiť? V tomto okamihu som dal prednosť výčapu piva.
Ďalší nedostatok sa ukázal pri vystúpení Demonic Chorals. Stačili dvaja traja diváci, ktorí si poplietli návštevu koncertu s boxerským ringom. Kto nemal chuť na hádku, respektíve sácanie sa, tlačil sa medzi lavicami a stolným futbalom. Veru tak. V podstate sa vytvorili tri divácke línie. Jeden rad tesne pri pódiu, za nimi sácavá partia a zvyšná väčšina, ktorá bola nútená natesnať sa do malého priestoru medzi lavicami a stolným futbalom.
Zhruba hodinu po polnoci sa na pódium dostali Ethereal Pandemonium. A skúška sa opäť naťahovala. Všetko ukončila chladné Hráme speváčky. Napokon, kapela má v repertoári aj Perinbaba Theme. Ale za ten mrazivý tón by sa nemusela hanbiť ani Ľadová kráľovná. A vôbec sa nečudujem. Stáť hodinu po polnoci na pódiu, nevedieť kedy bude možné začať hrať a potom podať profesionálny výkon, ďakujem pekne. Kapela začala hrať s tým, že prípadné problémy budú riešiť priebežne počas hry.
Samostatnou kapitolou je miestnosť, nazývaná sociálne zariadenie pre pánov. Ak by niekto nevedel o čom je reč, bavíme sa o hajzlíku pre panáčkov. Upchaté, pretekajúce pisoáre si vyžadovali relatívne silný žalúdok a hlavne pevnú obuv. Aj keď si tento problém vyrobili panáčkovia sami, je na organizátorovi, aby dal veci do poriadku.
Možno niekomu stačí naložiť mozog do bezpečnostného pivného nálevu, trochu si zahulákať, posácať sa a po skončení akcie sa pokúsiť ísť domov. Ale treba počítať aj s tým, že na koncerty chodia ľudia aj kvôli hudbe.
Akoby sa zastavil čas a niekomu uniklo, že časy sa zmenilí. Postoj k divákom Nech sú radi, že sa niekde hrá už dnes neplatí. Ponuka je dosť široká na to, aby sa dalo vyberať a selektovať. A ak niekto zaplatí za lístok, je iba samozrejmé, že požaduje za svoje peniazu určitú úroveň.
Rovnako už neplatí Nech sú radi, že si môžu niekde zahrať. Muzikanti investujú do nástrojov neraz dosť veľké peniaze, snažia sa podať čo najlepší výkon, aby si obe strany pódia koncert užili, zabavili sa. A preto si zaslúžia korektné a seriózne chovanie organizátorov.
Platí ale, a to za obe strany, divácku aj muzikantskú, že hajzlíky boli, sú a vždy budú záležitosťou usporiadateľov.

[ Ivan ]



[ 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 ]



Copyright © 1997-2013 incipitum.sk, ISSN 1337-222X
Doslovné ani čiastočné preberanie materiálu zo stránok incipitum.sk nie je povolené bez predchádzajúceho písomného povolenia redakcie.

Hit Counter by Digits