r e p o r t á ž e  i n c i p i t u m
 r e p o r t á ž e
 r e p o r t á ž e  r e p o r t á ž e

titulka
koncerty
reportáže
recenzie
novinky
články
fotoreportáže
rozhovory
skupiny
ziny
kluby
rôzne
o nás

[ 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 ]


Obstacles (DK/SWE), Macgyver (CZ), La Prospérité (CZ)
25.1.2008, Yacht - Brno (CZ)

"Tohle pro mě je jasná záležitost hned od první vteřiny. Miloval jsem Children of Fall (nejhodnější lidi, jaký jsem kdy v hc/punku poznal) a jakýkoliv další krok tihle chlapíci udělají, budou mít vždy mojí podporu i kdybych jim měl dělat koncert u sebe v obýváku." napísal Banán na Czechcore.cz.

Práve na týchto pár riadkov padá myseľ akosi pričasto. Svojou formou a úprimnosťou sa tieto slová zarývajú hlboko pod kožu, pričom odkrývajú elementárne dobro zasiate v autoroch projektu Obstacles. Aj preto patril piatok večer (bezhranične) škandinávskym prekážkam na čele s Thomasom Feltheimom (gitara) a Mortenom Clausenom (bicie) známych z účinkovania v Children Of Fall. O zahriatie pódia sa postarali domáci Macgyver a cezpoľní La Prospérité.

Program v Yachte otvorili služobne mladší La Prospérité, popri Elektročase ďalší z výhonkov rozvíjajúcej sa scény v Hradci Králové. Zdá sa, že dlhoročné pôsobenie mizantropov z Thema Eleven zanechalo individuálne defekty a tamojšia scéna sa úspešne rozbehla na vyššie obrátky. La Prospérité odohrali pred zaplneným klubom priemerné vystúpenie postavené na emocorovom základe z deväťdesiatych rokov. Spestrením setu bol bubeník, nielen kvôli pyžamovému zvršku, ale aj s úsmevnou poznámkou pri zvukovke, že bicie, na ktorých hrá sú nejaké obrovské (pre predstavu doporučujem fotoreport).

Macgyver bývajú označovaní za "punk jak Brno", tiež miestnych klasikov. V skutočnosti však ide o nevýrazný punk spievaný (kompletne?) v češtine, ktorý dáva zabrať. Až sa mi derie do úst výkrik: nikdy viac!

O to výraznejšie vyznela promenáda Obstacles. Skladateľské duo Thomas/Morten rozšírilo na turné svoje rady o basgitaru a klávesy. Kto očakával plynulý prechod a zachovanie kontinuity s tvorbou Children Of Fall, ten sa nedočkal. Zachované zostali len pocity a nálady dobre známe z rezonancií tela pri počúvaní "Bonjour Tristesse". Plne inštrumentálnym skladbám dominovala súhra gitary a bicích, basa a klávesy s ľahkosťou zamotávali hru. Obstacles pôsobili uvoľnene a sviežo. Na pódiu sa pohrávali s nápadmi a testovali či našli formu hodnú zachovania. Sám Thomas označil prebiehajúce tour ako pokus či ich tvorba a nápady dávajú hlbší zmysel.

Vzdušné pasáže sa prepletali so silovými gradáciami, repetíciami. Hutneli pre návrat do pôvodného stavu... až do vyčerpania. Na prídavok nezvýšil skladateľský nápad, odznelo všetko vytvorené. Obstacles zaujali okrem hudobnej stránky, predovšetkým uveriteľným a sympatickým prejavom až bolo jasné, kto čo cíti a na ktorej strane opony stojí.

Pochmúrne melódie nevychádzajú z konského trusu, ale majú hlboký základ v čomsi dôležitejšom: v myslení a empatii. Vlastná predstava o tom, čo sociálnosť a solidarita majú znamenať ich robí krásnymi. Hudba a myšlienky dánsko-švédskych Obstacles dávajú zmysel!

[ Tomáš ]



[ 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 ]



Copyright © 1997-2013 incipitum.sk, ISSN 1337-222X
Doslovné ani čiastočné preberanie materiálu zo stránok incipitum.sk nie je povolené bez predchádzajúceho písomného povolenia redakcie.

Hit Counter by Digits